NECENZURAT-Anunţ de angajare


Nu cred că există vreo persoană care să nu fi vizitat măcar o dată un site de joburi. Ştim prea bine că anunţurile de angajare sunt structurate pe domenii şi o firmă/companie îşi pune la bătaie un post completând 4 categorii : „Descrierea firmei”, „Descrierea postului”, „Cerinţe”, „Oferta (bonusuri, beneficii)”.

Prin prisma jobului (categoria Serviciu Clienţi alias Customer Care, support, etc) pe care îl deţin momentan, am căpătat o oarecare experienţă în „a citi” şi a evalua un anunţ de acest gen, mai ales că aceste hibe se regăsesc şi la susţinerea interviului.


Moto : „Optimistul proclamă că trăim în cea mai bună lume posibilă ; pesimistul se teme că ăsta este adevărul.” J.B. Cabell

pornim de la primul aspect Descrierea firmei”. Aproximativ toate companiile de gen îşi umflă muşchii şi realizările pe, reţineţi -18 (da optisprezece) rânduri. Sunt de acord să te faci cunoscut în mintea eventualului angajat dar totuşi nu ne regăsim la un pitch şi facem analiza bugetului şi a performanţelor cantitative şi calitative. Mai nou am remarcat şi explicarea filosofiei ( de ce nu şi metempshihoza elementului urban) resurselor umane citezproductivitate ridicată ( să tragi tare adica pui osul la construcţia Homo Faber), îndeplinirea celor mai exigente termene ( mai pe înţelesul profanilor adică şi mai multă muncă contracronometru sau ochii pe clepsidră, osul din nou la muncă Homo Cronos-Faberus), grad ridicat de satisfacţie a clienţilor ( adică tu vei fi călcat în picioare, şi astfel clienţi şi implicit compania vor fi cu un grad mai ridicat de satisfacţie)” Totuşi să rămânem optimişti.

Moto 2 : „O călătorie lungă începe întotdeauna cu un pas” Confucius-600 IC

Al doilea aspct deloc de neglijat în viitoarea ta cariera promitatoare si aspiranta (vine de la aspirator-adică o muncă josnic-level) vine cu Descrierea postului. Aici mărimea nu contează adică atribuţiile trebuie să fie întotdeauna extrem de multiple şi cu o creştere exponenţială a îndatoriilor. Pe conceptul, domne intrii la noi în firma dar trebuie să fii multilateral dezvoltat să ne convingi ca nu îţi dăm bani puţin de pomană. Dupa lunga înşiruire de treburi de facut, câteodata unele firme ce „se respectă” îţi oferă soluţia salvatoare şi te usucă de transpiraţii inutile adica „Se ofera training”. Doamne, cât de tare ! Cetăţeni, lucrul acesta se impune obligatoriu la intrarea în altă cultură organizaţională (habar nu au de asta) (Cultura organizaţională reprezintă totalitatea valorilor, simbolurilor, ritualurilor, ceremoniilor, miturilor, atitudinilor şi comportamentelor ce sunt dominante într-o organizaţie, sunt transmise generaţiilor următoare ca fiind modul normal de a gândi, simţi şi acţiona şi care o influenţă determinantă asupra rezultatelor şi evoluţiei acesteia.)


Moto 3 :”Viziunea este arta de a vedea lucruri invizibile.” Jonathan Swift

Urmează rubrica „Cerinţe” în care angajatorul se întrece pe sine însuşi şi sparge orice barieră a normalului şi a fişei postului respectiv. Trebuie deja să ai dexterităţi oratorice mai ceva ca Cicero ce se traduce la ei în : Excelente abilitati de comunicare, claritate in exprimare;” Unii din ei deja cer dicţie şi timbru al vocii reuşit.( Voce foarte placuta). Un plus îl deţin aici cei foarte puternici, care nu gâfâie la tastatură, nu fac febră la encefal si care cer singuri să ramână peste program sa mai facă şi curat sau treaba superiorilor : „Rezistenţă la stres”. În acest cadru, personalitatea ta e deja depăşită şi trebuie să ţi-o revizuieşti pentru că se cere : „Atitudine orientată către client;” Mai mereu trebuie să fii deasemenea şi computer-expert (Word, Excel, internet; Databases ACCESS). Plus cunoaşterea a cel puţin 2 limbi străine la perfecţie să te poţi descurca cu gibonii poligloţi.


Moto 4 si 5 : „Nu avem curaj nu pentru că lucrurile sunt dificile, ci ele sunt dificile pentru că noi nu avem curaj.” Seneca

„Totul trebuie făcut cât mai simplu, dar nu mai simplu decât atât. „Albert Einstein

Am ajuns la cel mai important subiect : Oferta (bonusuri, beneficii). Nimic. Acesta este cuvântul de ordine. Nimeni nu relevă absolut nimic. Este tot ce îl interesează pe candidat dar din păcate nu găseşte absolut nici un detaliu în rubrica asta afurisită.

Uite ce găseşte : contract pe perioada nedeterminata cu posibilitatea dezvoltarii carierei pe diverse pozitii din cadrul companiei; Domnule angajator, (vin eu aici) nu eşti tu persoană juridică obligată prin lege să faci contract?pentru că altfel ai fi la negru, nu? Sau ne crezi încă maimuţe?

Stii ce îţi mai zice : lucrul intr-o echipa cu standarde profesionale inalte. Sa munceşti fericit sau să munceşti bine şi atât.

Nu am nici o concluzie. Aveţi grijă si respectaţi-vă calităţile şi aptitudinile.

2 Tu ce crezi?:

VAGA BOND spunea...

Da, nu e normal, dar e-adevarat. Asa este, la rubrica bonusuri nimic, si se lauda ca incheie contrcat pe nu stiu ce perioada. Si te cocoseaza la descrierea postului si cerinte cu tot felul de sarcini si aptitudini. E cam greu. Bafta in continuare !

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.