Iata vin neconventionalele

T-Mobile cea mai cea dintre companiile de Telecom a creat un spot gen dansez pentru tine intr-o locatie feroviara , gara bah . Pe langa faptul ca e super tare incepe o noua era a advertisingului, community advertising adica reclamele vor fi trase chiar din mijlocul comunitatii, a vietii cotidiene a clientilor. Da, o gandire noua fata de creierul inca foarte patrat si neted al advertiserilor romanasi.

Maestre, banda va rog :



Au si o pagina speciala pe youtube Sa dea dracu daca s-au gandit astia de la mighty portocala si vodafone sa o arda asa

6 Tu ce crezi?:

Anonim spunea...

interesanta ideea, daca se vrea, se poate ..

Sfanta Lopata spunea...

nu o sa prinda asa ceva in Romanica nici in 4 000 000 de ani... Poate la ei acolo care sunt mai aerisiti la cap si gusta genul asta de chestii... Ia imagineaza-ti cum s-ar desfasura acest gen de reclama in Gara de Nord ( sau, si mai bine, Basarab ) printre flegmele de pe jos, seringi, pungi cu aurolac, in timp ce audientei le zboara gandul ca nu au ce sa manance a doua zi sau ca seful isi bate joc de ei si ii trimite intr-o delegatie de cacat in timp ce problemele erau altele... Discutabil, insa, daca tema muzicala ar fi pe manele... ca, toata lumea stie ca Romania a fost construita pe shpaga pe ritmuri de manele... poate asa ar prinde ideea... Cu alte cuvinte, mai bine izoleaza reclamele doar la televizor unde macar mai poti avea controlul daca sa spargi ecranul sa sa continui sa te uiti.

BĂNĂŢEANU spunea...

foarte tare, acum l-am urmarit si eu spotul. Este o noua abordare, este altceva, e altfel. Oare cand se face rebrandingul Cosmote?

Anonim spunea...

fii realist, chiar crezi ca reclama asta e spontana? ce ti se pare asa deosebit, sau next-gen? parerea mea e ca multi oameni nu sunt constienti de realitate si sunt prea creduli, aici fac aluzie la cei care cred asta a fi adevarata. stiu ca trebuiesc multi bani sa demonstrezi asta, dar exista cateva argumente rationale care contrazic credinta ca punand muzica in gara sau aeroport, va incepe sa danseze toata lumea. iti enumar doua din ele:
- oamenii au diverse personalitati; ei asculta diverse feluri de muzica, unii sunt inhibati, altii introvertiti, etc. nici in comunitati omogene nu s-a putut demonstra asemenea comportament in experimente.
- fiind o statie de transport public, in orice moment al zilei aceasta ar fii strabatuta de oameni grabiti, care trebuie sa prinda mijlocul de transport sau care au alte prioritati (intalnire, afaceri, incertitudine legata de plecari, diverse nevoi), mai mari decat cea de a dansa in gara.
eu am umblat prin cateva aeroporturi (europene, dar oricum...), oamenii sunt linistiti si civilizati, dar in nici un caz cu chef de dans.
PRIMUL LUCRU la care trebuie sa te gandesti, inainte de a crede ceva iesit din comun, este "am mai vazut eu sau cunoscutii mei asa ceva in REALITATE?". daca nu, "de ce nu?". pentru fiecare caz exista MAI MULTE motive. in cazul de fata, unul din motivele invocate este mentalitatea "acra" a romanilor si "afara e altfel". e adevarat, dar dupa cum v-am scris mai sus, mai sunt argumente care clasifica acest clip drept "pur fantezist".
inca un lucru la care trebuie sa se gandeasca fiecare este "ce interes are cel care a postat clipul?". bine-nteles ca aici exaltarea spiritului de turma are motive comerciale, dar exista si altele nu mai putin remarcabile: religioase, sociale, politice.
multumesc pentru atentie. sper ca data viitoare sa fiti un pic mai luminati la minte.
Mihai

IgorCreation spunea...

Dle Mihai nu contest faptul ca este regizat acest spot dar aici este vorba de ideea in sine, de viata ca spectacol si contracarea sau tocmai evidentierea acelor aspecte punctate de dvs in analiza ( trecerea peste probleme, prioritati, graba cotidiana, griji si a redescoperi spiritul ludic)

Sunt curios cum ai vedea tu un spot ptr o companie de telefonie mobila.. oare ai filma cocalarii care asculta manele la mobil in RATB (ca asta e REALITATEA), oare ai filma oamenii inghesuiti din metrou surprinzand pe unu' care se chinuie sa scoata mobilu' din buzunar ?!

Aici e vorba de emotie, de transmitere a unui sentiment ce este prezent in fiecare din noi dar totusi este innabusit launtric date fiind rigorile si vicisitudinile societatii actuale..

Sper ca poti transmite aceasta lumina companiei de telecom unde lucrezi

Anonim spunea...

salut
eu ramasesem cu impresia ca tu si cei care au postat inaintea mea sunteti convinsi ca clipul e spontan. de felul meu sunt cel care incearca sa scoata oamenii din amagiri. multi oameni din jurul meu s-au trezit la realitate legat de unele aspecte (deci nu pot spune ca eu sunt exemplul sau ei sunt pt mine), si ma bucur cand vad ca oamenii recunosc cauzele adevarate. nu spun ca amagirea nu are si partile ei bune, maica-mea de exemplu crede in puterea gandului si un fel de "lege a atractiei" (era un film, "the secret" si niste carti). in cazul ei mi se pare o chestie buna, ii da sperante intr-o perioada a vietii mai grea, dar trebuie temperata, nu o sa ma grabesc vreodata sa-i spun ca o reusita de-a mea se datoreaza "puterii atractiei" dar nici sa-i zic "bullshit" din start. ce fac eu este sa imping oamenii sa deschida ochii! ce cred eu se datoreaza observatiei si analizei, si nu am vazut mari realizari fara acestea (+ vointa si blah-blah...). oh, ar fii atatea de spus despre subiectul asta...
in fine, recomand o serie de mici documentare "pen & teller" pe youtube.com in care baietii incearca sa trezeasca lumea la realitate. recomand, dar nu fara un pahar cu apa rece!! asta pt ca inselatoria poate aparea de oriunde, exemplu ar fi ca baietii nu cred teoria conspiratiei legata de atentatele de la 11 sept. pai ce sa fac, sa-i cred pe ei (si versiunea oficiala americana) sau pe cei din parlamentul japoniei care avertizeaza ca ar putea fii facatura? si japonia are ingineri, nu gluma! :) orice om se insala la un moment dat, legat de exemplul asta, eu am ras cu lacrimi cand mi-a spus frati-miu prima oara ca s-ar putea sa fi fost niste explozibil prin cladirile alea. dar nu-i nimic, ca mi-a luat maul ceva mai tarziu un prieten pe care nu-l mai vazusem de ceva timp cand m-a intrebat simplu: "tu stii ce temperatura e necesara sa topeasca otelul zgarie-norilor si cum se poate obtine aceasta?" nu stiam exact, dar mi-am imaginat ca-ti trebuie vreun furnal portabil shi o punga cu cateva tone de cox.
revenind la reclame (si la alte medii de propagare), tactica pe care aceste organisme (economice, politice) o folosesc se numeste distragere. in cazul celei cu gara, banuiesc ca dupa mintea lor m-as gandi "sunt cam la limita cu banii si am vazut alt produs mai performant, totusi uite ce frumos se danseaza - hai sa-mi cumpar pana la urma produsul (sau serviciul) asta (si mai sunt si manelistii aia nenorociti in gara de nord, pe deasupra!)". se stie in mediile stiintifice ca exaltarea maselor neavizate duc la grave erori de logica din partea acestora (exemplu autohton: minerii) si pot fii manipulate usor. un exemplu persistent este descris de "legea lui Godwin" care spune: "cu cat o discutie pe un forum Usenet este mai lunga, cu atat probabilitatea unei comparatii cu Nazisti si Hitler se apropie de 100%". atat de adanc a fost holocaustul impins in subconstientul oamenilor.
legat de erorile de logica, in engleza exista termenul "fallacy", care din pacate nu are echivalent in limba romana. cel mai des este tradus ca "gresala de logica", dar mai degraba este vorba despre "conceptie gresita din punct de vedere logic". probabil majoritatea se gandesc la materia din liceu decat la greseli repetate zi de zi din pura prostie (deci nu includ aici lenea, graba, obligatiile, etc).
si Igor, comportamentul expus in acea reclama nu e ceva normal, real, natural! in realitate noua ne place diversitatea, cum sunt oamenii in mod natural, variati. imi place sa-i urmaresc in gara, sa vad ce face fiecare, si manelisti (eu ascult metale, btw) si ce-or fii ei, chiar ma amuza diferentele de reactie. sa nu mai spun de camera ascunsa :)). propaganda comunista avea acelas stil de a prezenta realitatea, toata lumea se era fericita, canta si muncea. pe santier. si uite la ce s-a ajuns, mai ales legat de munca. pun pariu ca daca va obisnui toata lumea sa danseze (pe ritmuri afro-americane, of course) acasa, pe strada, gari si alte locatii, in 50 de ani nu va mai dansa nimeni, nici macar nu vor mai voi sa auda muzica aia! invocand 'legea lui Godwin' dau inca un exemplu din seria "nazistii versus restul lumii": nici nostalgicii neo-nazisti nu mai canta imnuri patriotice, ci prefera ceva ce aduce mai degraba a cantece de tabara si punk. din pacate, nord-coreenii, si inca cateva mici popoare, n-au fost atat de norocosi :(.
hai ca a ajuns ditamai compunerea. nu lucrez la nici o firma, de fapt nu stiu daca sa ma consider somer sau 'freelancer intre proiecte' :D. telefonul e vechi, dar solid si tine bateria. de patru ani am abonament la una din firmele mari de telefonie de la noi dar din aprilie, cand expira ultimul contract voi trece la cealalta. nu-mi plac reclamele niciuneia, dar parca asta la care vreau sa trec se adreseaza omului mai obisnuit cat de cat, nu unei imagini false. plus ca imi place la a doua ca e implicata mai mult in proiecte semi-profit (open source).
salutare!