Ikea in Romania



Affordable solutions for better living

Stiti cu totii ca renumitul brand de mobila Ikea vine in Romania. Concurenta serioasa zic eu catre producatorii nostri locali.

Inainte sa ne imbulzim cu totii la showroom si sa ne holbam la mobila lor, sa facem o scurta istorie a brandului :

De fapt totul a inceput cu niste chibrituri. Un baiat care traia in idilicul Smaland in Suedia, a incercat sa faca niste bani dintr-o afacere cu chibrituri, cumparandu-le in cantitati mari din Stockholm, iar apoi vanzandu-le vecinilor sai. Numele lui era Ingvar Kamprad, iar dupa cativa ani si-a deschis o afacere „serioasa”. Asta se petrecea in 1943, cand Kamprad avea numai 17 ani.

Obtinand mai multi bani de la tatal sau – care erau destinati de fapt studiilor – inteligentul suedez si-a deschis o mica companie, al carei nume a fost ales rapid: IKEA – I si K reprezentand initialele numelui sau, E de la orasul parintilor sai, Elmtaryd, si A de la Agunnaryd, satul in care a copilarit. Acest acromin este similar cu un cuvant grecesc οικία [oikia], care inseamna casa, si cu un cuvant finlandez oikea, care inseamna corect.

Incercand mereu sa-si extinda afacerea, Ingvar Kamprad a gasit un nou produs pe care sa-l vanda: mobila fabricata in atelierele locale. Ideea a avut succes, iar in 1951 fondatorul IKEA deja a putut sa publice primul catalog de mobilier. Astazi acest catalog este tiparit in milioane de exemplare. In 2002, catalogul IKEA a fost distribuit in 110 milioane de exemplare in 34 de limbi. Iar dulapurile, sfesnicele, canapelele sau paturile aratate in catalog sunt numai o parte din intreaga gama de produse, care are peste 10 000 de articole.

Mobila IKEA este cunoscuta pentru designul ei modern, adesea neobisnuit, pentru ambalajul plat – flat pack, si pentru asamblarea facila care poate fi cu usurinta realizata de client. IKEA pretinde ca livrarea marfii neasamblata le permite sa reduca foarte mult costurile de transport.

KEA se considera un pionier al abordarilor specifice culturii de masa. Raspunzand exploziei populatiei si asteptarilor legate de material din secolul XX, compania a dezvoltat procese de fabricatie care reduc materia prima si costurile de fabricatie. Rezultatul este un mobilier flexibil, adapatbil unor case mari sau unor locuinte de proportii mici.

Impact social

Ca toate magazinele de mari dimensiuni, si magazinele IKEA atrag consumatori de pe o arie larga. Desi magazinele din SUA le-au precedat pe cele din Marea Britanie si din alte tari europene, la inceput au fost foarte putine, motiv pentru care erau vizitate de clienti din alte state. Desi statele in care s-au deschis magazinele IKEA au beneficiat de pe urma acestora prin taxele impuse, ele au fost ingrozite de congestionarile de trafic colaterale.

De exemplu, la deschiderea magazinului IKEA din Emeryville, California (in aprilie 2000), traficul era atat de intens, incat semafoarele s-au dovedit nefolositoare. Politia locala a fost nevoita sa directioneze traficul timp de trei luni. La deschiderea magazinului din Tempe, Arizona (noiembrie 2004), politia a trebuit sa inchida traficul in zona, pentru a redirectiona masinile catre alte zone.

In Arabia Saudita trei persoane au fost omorate in septembrie 2004, cand IKEA a oferit un numar limtat de reduceri de 150 de dolari.


Actualitate

Magazinul IKEA Romania va avea o suprafata de 26.000 de metri patrati, desfasurata pe doua etaje, va comercializa o gama de 7.500 de articole si va fi deservit de 1.500 de locuri de parcare. Gama de produse va acoperi toate ariile casei: sufragerie, dormitor, birou, baie, camera copilului, dar si articole textile, corpuri de iluminat, arrticole pentru depozitare, accesorii si decoratiuni pentru gradina.

Printr-o simpla comparatie, magazinul Mobexpert din zona Pipera din Bucuresti, structurat pe doua etaje, are o suprafata de 15.000 de metri patrati, iar cel din apropierea Carrefour Militari se intinde pe 10.000 de metri patrati.

Important : "Nu am stabilit inca preturile produselor Ikea in Romania, dar ne asteptam sa fie cu cel putin 10% mai ieftine decat concurenta", a afirmat directorul de retail Ikea Romania, Cornel Oprisan.

Publicitate :

Pentru promovarea brandului Ikea in Romania vor lucra agenţiile Ogilvy&Mather (creaţie), Media Insight (media) şi V+O Communications (PR).
Campania de comunicare se va derula in presa, reclame outdoor, BTL , catalogul Ikea care va avea 284 de pagini si va fi distribuit in Bucuresti si in imprejurimi.

surse : iqads.ro, WsJ

1 Tu ce crezi?:

BĂNĂŢEANU spunea...

Am auzit si eu ca o sa vina IKEA in Romania, dar nu stiam mai nimic de amplasare, suprafata, locuri de parcare. O sa fie un concurent serios pe piata noastra. Asa cum s-ar intampla daca ar veni la noi Mediamarkt, care ar ameninta Mediagalaxy.