Lifevertising

Te-ai gandit vreodată de cate ori eşti lovit de mesajele publicitare într-o zi obişnuită de român neaoş şi extrem de ocupat ? M-am gândit eu. Să începem, astfel, trecerea în revistă (ăsta este un limbaj de lemn jurnalistic) :

Mă trezesc la ora 06.25 am prin intermediul ‘Global network of innovation’(mobil Simens CF62) şi încă extrem de buimăcit de somn încalţ nişte şosete no name şi mă îndrept scuturând din cap şi căscând spre baie. Aici am un ‘World of Care’ (Colgate) cu care spăl nişte dinţi apoi închid Radetul şi merg mai treaz spre bucătărie unde o sa îmi fac un ‘Good food, good life’ (Nestlé Corporate Communications-Nescafe) ness (aşa se scrie?).

Îl frec într-o ceaşcă no name, pun apa fierbinte şi îl las pe masa din bucătărie şi plec înapoi în dormitor să ma îmbrac. Aici, ar trebui să aleg macar alte haine decat cele pe care le am purtat în ziua precedentă aşa că aleg un tricou LTB by Littlebig şi blugi idem şi mai pun pe mine un hanorac ‘Anywhere’ by Kenvelo. Acum mă pot reîntoarce la cafeaua mea şi mă aşez pe scaun la masă şi ma uit în gol la ceasul de pe perete brănduit Adesgo care arată deja 06.43 şi deja vreau să ‘Enjoy true quality’(Tigari Winston-JTI).

După savuratul nes(s)ului şi a ţigării mă încalţ cu nişte pantof sport no name (preluaţi din Carrefour-Facem preţurile K.O.) şi iau haina tot LTB by littlebig (SIC) şi mă arunc pe uşă să înfrunt o nouă zi în civilizatia evidentă din Bucureşti. Pe drum ocolesc ‘Impreuna de 40 ani’ (Dacia chiar si Logan) şi ajung si chiar trec nonşalant de ‘ Mai presus de aşteptări’(Poşta Română) şi calc o zebră în picioare (hey WWF - World Wide Fund for Nature staţi liniştiţi sunt doar dungi fosforescente pe asfalt). Intru în tunelul sau gura Metrorex şi aştept să vină râma electrică să ma ducă în Pipera cu escală în Victoriei unde am eu jobul.

În faţa peronului am un panou Itsty bitsy fain la Iancului. Iar cand ajung la Victoriei cu corespondenţă, un nene îngâmfat dintr-un panou spune că ‘Sunt bine mobilat’ Elvila da ?! Ies la Pipera şi nimic decât un camp nebrănduit şi aaaa era sa uit trec pe langa sediul Farmexim (au slogan ?) şi un service Citroen (care nu mai este).

‘Dacă un lucru merită făcut atunci merită făcut bine !’ (Softwin), da aici lucrez în departamentul nou brănduit Paxato (CRM-Customer Relationship Management) (nici urmă de slogan, din câte ştiu, şi apoi la ce bun?!).

Mă aşez la birou să ‘Privim lumea prin ochii tăi’(Neoset) şi deschid un Dell.

Tot aşa vreo opt ore ‘Your Potential.Our Passion’ (Microsoft-Windows XP) plus Club-Internet “Vous êtes en bonne compagnie” şi alte aplicaţii. Mai devin şi ceea ce beau (Dorna) mănânc şi SevenDays ocazional bla bla, iar pauze cu « enjoy true quality ».

Ora de plecare 16.00 dupa Siemens, zi terminată (de job mă refer). Am fost expus până la ora asta la câteva branduri, ceva imapact ? Ne influenţează acest lucru măcar în subconştient, comportamentul de consumatori ? Eu sunt sigur de asta şi in faţa raftului decizional, lucrurile astea aparent banale, iti dă cu ciocănelul cand eşti în dilemă consumeristă.

Tu ?



2 Tu ce crezi?:

BĂNĂŢEANU spunea...

Pai cam asa e cu asaltul asta de mesaje si reclame pe capul nostru. Uneori cumpar ceva pentru ca am vazut la TV, dar cand sunt lucruri noi. Vreau sa vad cum e, e curiozitatea. Pe urma mai sunt reclame care nu ma influenteaza deloc, atunci cand am ce e acolo. De exemplu la telefoane, si sa ma abonez la telefonia mobila. Am si telefon si nici nu ma mai intereseaza sa ma abonez.

Ce mai imi atrage atentia sunt noile gadgeturi IT&C, haine, si cam atat. Mancare, bauturi, astea am deja niste preferinte si doar cand apare ceva nou mai sunt atent.

Interesanta ideea ta. Ar trebui ca si noi sa descriem o zi din viata, din perspectiva reclamelor si mesajelor pe langa care trecem sau intram in contact. E creativ ce ai facut.

IgorCreation spunea...

E ceva mult mai complex domeniul comportamentului consumatorilor şi deciziile lor, dar am vrut să fac o analiză conştientă a produselor pe care le uzităm şi care au creat deja un obicei în viaţa de zi cu zi dar cărora nu le mai dăm importanţă. Mersi de aprecieri şi da o zi obişnuită a fiecăruia ar fi de publicat pentru că oamenii sunt diferiţi şi kiar aş dori sa văd, ei ce fac?