Ai o firma, vrei si un brand?


Cumperi produsul sau marca? E o intrebare ce ii framanta foarte mult pe specialistii in Marketing si oare ce este in mintea consumatorului.

Sa mergem pe exemplu : Mobila Cobilita

Va inspira ceva? Voi ati cumpara mobila de la ei ? Conteaza calitatea produsului, finisajele iar numele nu conteaza? Personal mi se pare o alegere proasta a numelui de mai sus.

Definitia DEX : CÓBILIŢĂ, cobiliţe, s.f. Bucată de lemn curbată, cu toarte, cârlige sau crestături la cele două capete, care se poartă pe umeri şi serveşte la transportarea găleţilor, a cofelor, a coşurilor etc.
Cobilita poate fi asociata cu povara, o unealta ieftina, arhaica, de fapt catre un regionalism, termenul fiind uzitat in mediile rurale..





ALEGEREA NUMELUI DE MARCĂ

Etape:

  • Listă cu nume posibile (> 100)
  • Prima selecţie (<>
  • Alegerea numelui care exprimă cel mai bine conceptul mărcii şi corespunde din punct de vedere juridic
NUMELE DE MARCĂ - CRITERII DE EVALUARE
  • Uşor de înţeles şi memorat
  • Sugerează categoria de produse din care face parte marca
  • Permite construirea unei embleme şi /sau slogan
  • Exprimă poziţionarea mărcii
  • Nu are conotaţii negative
  • Este distinctiv
  • Este inatacabil d.p.d.v.