Cumperi produsul sau marca? E o intrebare ce ii framanta foarte mult pe specialistii in Marketing si oare ce este in mintea consumatorului.
Sa mergem pe exemplu : Mobila Cobilita
Va inspira ceva? Voi ati cumpara mobila de la ei ? Conteaza calitatea produsului, finisajele iar numele nu conteaza? Personal mi se pare o alegere proasta a numelui de mai sus.
Definitia DEX : CÓBILIŢĂ, cobiliţe, s.f. Bucată de lemn curbată, cu toarte, cârlige sau crestături la cele două capete, care se poartă pe umeri şi serveşte la transportarea găleţilor, a cofelor, a coşurilor etc.
Cobilita poate fi asociata cu povara, o unealta ieftina, arhaica, de fapt catre un regionalism, termenul fiind uzitat in mediile rurale..
ALEGEREA NUMELUI DE MARCĂ
Etape:
- Listă cu nume posibile (> 100)
- Prima selecţie (<>
- Alegerea numelui care exprimă cel mai bine conceptul mărcii şi corespunde din punct de vedere juridic
- Uşor de înţeles şi memorat
- Sugerează categoria de produse din care face parte marca
- Permite construirea unei embleme şi /sau slogan
- Exprimă poziţionarea mărcii
- Nu are conotaţii negative
- Este distinctiv
- Este inatacabil d.p.d.v.
0 Tu ce crezi?:
Trimiteți un comentariu