Viral Marketing




Un termen patologic. Oare exista vaccin pentru epidemia de marketing viral ? Se intampla in Romania ? Incipient si banuiesc inconstient de latura raspandirii.

Ca definitie, marketingul viral inseamna a raspandi mesajul unei marci folosind word-of-mouth (zvonurile), “creating a buzz," "leveraging the media," "network marketing”.

Marketingul viral imita procesul de virusare, cu diferenta ca in locul virusului apare un mesaj de marketing initiat de compania care lanseaza o campanie de marketing viral, iar oamenii sunt cei care transmit, cu buna stiinta, acest mesaj mai departe.

Desi aceasta legatura cu procesul de virusare are o conotatie negativa, totusi marketingul viral reprezinta o modalitate de a atrage foarte multi clienti cu niste costuri foarte reduse, si acest lucru transforma marketingul viral in ceva pozitiv pentru orice afacere.

Conform Asociatiei Americane de Marketing, marketingul viral reprezinta un fenomen care inlesneste si incurajeaza oamenii sa transmita mai departe un mesaj de marketing.A fost denumit viral datorita numarului mare de persoane expuse unui mesaj care imita perfect procesul transmiterii unui virus de la o persoana la cealalta.

Marketingul viral se bazeaza pe o rata cat mai ridicata a celor care trimit mesajul mai departe, fie ca este vorba de marketingul traditional, de internet marketing sau chiar mai recent de viral mobile marketing.

Conform Wikipedia marketingul viral se refera la o tehnica de marketing care foloseste pre-existenta unor retele sociale pentru a produce cresteri exponentiale ale brand awarenessului prin auto replicarea procesului de virusare, in analogie cu raspandirea virusilor pentru calculatoare. Marketingul viral este popular datorita usurintei cu care se poate executa o campanie, a unei bune targetari si a unei rate de raspuns ridicata si foarte rapida. Punctul forte al marketingului viral il constituie capabilitatea de a obtine un numar foarte mare de oameni interesati intr-un timp foarte scurt.

“Unele dintre primele campanii de marketing viral au fost desfasurate in 1996, de Tim Nolan de la Spent2000.com.Folosind o serie de citate, fraze, versuri ale unor melodii si imagini,dl. Nolan a resusit sa dezvolte o metoda de a crea acel asa-numit buzz in jurul unui URL (Uniform Resource Locator).

O parte dintre specialistii de marketing argumenteaza faptul ca termenul de marketing viral a a fost inventat de catre Tim Draper si promovat de catre Steven Jurvetson, nascut in Arizona in 1967, managerul general al Draper Fisher Jurtvetson(DFJ).Steven Jurvetson a folosit expresia marketing viral pentru a descrie strategia de marketing a serviciului gratuit de poştă electronică Hotmail.

De ce a avut Hotmail un succes urias?

Pentru ca a mizat pe marketingul viral. Si succesul nu a intarziat sa apara. In partea de jos a fiecarui e-mail trimis aparea urmatorul mesaj:”Va puteti deschide un cont gratuit de email la adresa www.hotmail.com”.Fiecare persoana care deschidea emailul vedea acest mesaj. Cu ajutorul marketingului viral, Hotmail a reusit sa ajunga la impresionanta cifra de 12 milioane de subscriberi in 18 luni.

O campanie eficienta de marketing viral trebuie :

- sa ofere produse sau servicii prin termenul magic de « GRATIS »

- sa aiba modalitati simple de replicare sau de transmitere mai departe catre alti utilizatori

- sa se multiplice de la putin la o scara foarte mare

- sa exploateze motivatii si comportamente comune ( ce ar motiva pe oameni sa transmita un mesaj, dorinta de a fi cool, de a fi popular etc)

- sa utilizeze canale de comunicare deja existente, comunitatile de pe Internet au retele proprii iar daca stii sa te infiltrezi si sa le captezi atentia atunci vei avea doar de castigat.



Sa fie pusa in practica. Dau permisiunea ca acest articol sa fie replicat sau copiat. "The Six Simple Principles of Viral Marketing"

Un exemplu recent de campanie virala a lansat Bic constand intr-o serie de 8 video virale.
Campania include un blog, un joc online in cadrul site-ului http://www.3fineslames.com

3 Tu ce crezi?:

VAGA BOND spunea...

Iata si raspunsul la intrebarea mea. Mersi. Acum imi este mai clar acest concept.

*trenderitzaCarmaencita spunea...

Interesant articol. Ai amintit ca si componenta a marketingului viral, Word Of Mouth Marketingul.
Noi incercam sa implementam acest concept in Romania si sa initiem astfel de campanii organizate de promovare de produse si servicii diverse.Dincolo se practica de cea timp si are succes, Romania pare sa fie insa o piata atipica...

Anonim spunea...

Hurrah, that's what I was seeking for, what a material! present here at this web site, thanks admin of this web site.

Feel free to surf to my web-site :: online marketing consulting